Luotonantaja
|
Northmill Bank AB, filial i Finland (Credigo) |
Y-tunnus | 3166457-1 |
Osoite | Unioninkatu 20-22, 00130, Helsinki |
Puhelinnumero | 09 4272 0663 |
Internetosoite | www.credigo.fi |
Luottotyyppi | Vakuudeton kertaluotto |
Luotonkokonaismäärä |
500€–10 000€ |
Nostoa koskevat ehdot |
Myönnetty laina maksetaan asiakkaan hakemuksessa ilmoittamalle tilille, kun luotonantaja on vastaanottanut allekirjoitetun luottosopimuksen, pyytämänsä liitteet ja suorittanut lopullisen luottoarvioinnin. |
Luottosopimuksen voimassaoloaika |
500–900 €, 24–36 kuukautta |
Maksuerät ja tarvittaessa se järjestys, jossa maksut kohdistetaan eri saatavien lyhentämiseen |
Lainaa maksetaan takaisin annuiteettina samansuuruisina erinä kuukausittain. Kuukausierä sisältää lyhennyksen, koron ja mahdolliset kulut. Kuukausierän suuruus riippuu lainasummasta ja takaisinmaksuajasta. Maksun eräpäivä on joka kuukauden 28. päivä. Luotonantajalla on oikeus kohdistaa luotonsaajan maksamat maksut valitsemassaan järjestyksessä. Esim. maksetut maksut, kulut ja palkkiot voidaan kohdistaa kuluihin ja korkoihin ennen luottopääoman lyhentämistä. |
Maksettava kokonaismäärä |
Lainan maksettava kokonaismäärä riippuu lainasummasta, valitusta takaisinmaksusuunnitelmasta ja sen noudattamisesta, lainanottohetkestä, maksujen kirjautumisesta aiheutuvasta viiveestä ja valinnaisten lisäpalveluiden käytöstä. |
Lainakorko tai tarvittaessa sopimukseen sovellettavat erisuuruiset lainakorot |
8,9 - 19,8 % nimelliskorko, korko lasketaan päivittäin. |
Todellinen vuosikorko |
Kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko lainalle on 11,51 - 28,64 %
|
Onko luoton saamiseksi yleensä tai markkinoiduin ehdoin otettava |
Ei |
Muut kustannukset Kaikki muut luottosopimuksesta johtuvat kustannukset. |
Avausmaksu: 0 euroa |
Edellytykset, joiden mukaisesti edellä mainittuja luottosopimukseen liittyviä kustannuksia voidaan muuttaa |
Luotonantajalla on oikeus muuttaa kuluja, palkkioita ja maksuja yleisen hintatason kohoamisen tai kustannusten lisääntymisen, viranomaispäätöksen tai määräyksen taikka lainsäädännön muutoksen tai muun perustellun seikan vuoksi kustannusmuutosta vastaavasti. Maksun tai palkkion korotus ei kuitenkaan ole suurempi kuin (likimääräisesti) luotonantajalle aiheutunut tosiasiallinen lisäys kustannuksissa, joiden johdosta maksua tai palkkiota luottosopimuksen mukaan peritään. Luotonantaja ilmoittaa luotonsaajalle kirjallisesti tai muutoin pysyvällä tavalla maksujen ja palkkioiden muutoksesta ja niiden vaikutuksista maksuerien suuruuteen, lukumäärään tai maksupäivään. Muutos tulee voimaan luotonantajan ilmoittamasta ajankohdasta lukien, kuitenkin aikaisintaan yhden (1) kuukauden kuluttua ilmoituksen lähettämisestä luotonsaajalle ellei luotonsaaja erikseen hyväksy tätä muutosta aiemmin. Luotonantajalla ei kuitenkaan ole oikeutta muuttaa luottokustannusten määrää siten, että nämä ylittäisivät kulloinkin voimassa olevassa kuluttajansuojalainsäädännössä asetetut enimmäismäärät. |
Maksuviivästyksestä aiheutuvat kulut |
Luotonsaaja on velvollinen maksamaan viivästyskorkoa Suomen korkolain mukaisesti summasta, jota ei ole maksettu eräpäivään mennessä. Viivästyskorko on vähintään yhtä suuri kuin kunakin ajankohtana luottosummasta perittävä korko. Jos luotonantajan ennen luoton maksettavaksi erääntymistä perimä korko on korkeampi kuin yllä mainittu korkolain mukainen viivästyskorko, on luotonantajalla oikeus viivästyskorkona periä tätä korkeampaa korkoa enintään 180 vuorokauden ajan luoton eräännyttyä maksettavaksi kokonaisuudessaan, kuitenkin enintään luottoa koskevan tuomioistuimen tuomion antamiseen saakka. Tämän jälkeen viivästyskorko peritään korkolain mukaisesti. |
Peruuttamisoikeus |
Kyllä |
Ennenaikainen takaisinmaksu |
Kyllä |
Haku tietokannasta |
Kyllä |
Oikeus saada luottosopimusluonnos |
Kyllä |
a) Luotonantajan osalta | |
Rekisteröinti | Northmill Bank AB, filial i Finland merkitty Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin Y-tunnuksella 3166457-1. |
Valvova viranomainen | Pankin toimintaa valvova viranomainen on Finansinspektionen, Brunnsgatan 3 103 97 Stockholm, Tukholma, puhelin +468-408 980 00, www. fi.se Pankin toimintaa valvoo valtuuksien puitteissa myös: Finanssivalvonta, Snellmanninkatu 6, PL 103, 00101 Helsinki Kuluttajaasioissa pankin toimintaa valvoo myös kuluttaja-asiamies (www.kkv.fi), Kilpailu- ja kuluttajavirasto, PL 5, 00531 Helsinki, puhelin 029 505 300 (vaihde). |
b) Luottosopimuksen osalta | |
Peruuttamisoikeuden käyttö | Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa luottosopimus ilmoittamalla siitä pysyvällä tavalla (esim. postitse tai sähköpostin välityksellä yllä kohdassa 1. ilmoitettuihin osoitteisiin) luotonantajalle 14 päivän kuluessa sopimuksentekopäivästä, tai sen myöhemmän ajankohdan jälkeen kun luotonsaaja on saanut pysyvällä tavalla ennakkotiedot ja sopimusehdot. Velallisen on viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä palautettava sopimuksen perusteella saamansa varat korkoineen siltä ajalta kun luotonsaajalla on ollut luotto käytettävissään. Ellei luotonsaaja tämän ajan kuluessa palauta varoja korkoineen, peruuttaminen raukeaa. |
Laki, jonka nojalla luotonantaja luo asiakassuhteen teihin ennen luottosopimuksen tekoa | Suomen laki |
Luottosopimukseen sovellettavaa lainsäädäntöä ja/tai toimivaltaista tuomioistuinta koskeva lauseke | Asiakkaalla on oikeus viedä tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet edelleen kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Tästä velkasuhteesta aiheutuneet kiistat voidaan ratkaista Suomessa sen paikkakunnan yleisessä alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä lainansaajalla on kotipaikkansa. |
Kielijärjestelyt | Tiedot ja sopimusehdot toimitetaan suomen kielellä, jota käytetään myös sopimussuhteen aikana. |
c) Oikeussuojan osalta | |
Tuomioistuimen ulkopuolisten valitus- ja oikeussuojamenettelyjen olemassaolo | Jos luotonsaaja on tyytymätön tai haluaa esittää valituksen, voi hän ensi sijassa ottaa yhteyttä luotonantajan tai luotonvälittäjän asiakaspalveluun. Jos luotonsaaja ei ole tyytyväinen saatuun vastaukseen, voi hän ottaa yhteyttä kirjallisesti luotonantajan valituksista vastaavaan henkilöön (osoitetiedot löytyvät kohdasta 1). Asiakkaalla on myös oikeus kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen saadakseen suosituksen riidan ratkaisemisesta, jos asia ei ratkea asiakkaan ja luotonantajan välisillä neuvotteluilla. Asia laitetaan vireille kuluttajariitalautakunnassa kirjallisella valituksella. Kuluttajariitalautakunta: Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki, puh. 029 566 5200, faksi: 029 566 5249, sähköposti: kril@oikeus.fi ja internetosoite: www.kuluttajariita.fi. |