Kuinka paljon tarvitset lainaa?

Kaikki Credigon laskutuksesta

Milloin Credigon laskut lähetetään ja milloin ne pitää maksaa? Miten saan laskun Credigolta? Voinko saada lyhennysvapaan kuukauden? Tämän ja paljon muuta hyödyllistä tietoa löydät tältä sivulta, johon olemme koonneet tietoja Credigon laskutuksesta.

Mitä kautta Credigon lasku lähetetään?

  

Credigon lasku lähetetään sinulle joko sähköpostitse tai postitse. Kun liityt asiakkaaksemme, sopimuksesi tiedoissa on automaattisesti kohta, jossa on määritelty, että laskusi lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lasku on kuitenkin mahdollista saada halutessaan myös postitse suoraan kotiin.

Mikäli haluat saada laskun kotiisi postitse paperisena kirjeenä, voit vaihtaa laskutustapaasi ilmaiseksi. Voit itse muuttaa laskutustavan Omat sivut -palvelun kautta. Halutessasi myös asiakaspalvelijamme voivat hoitaa laskutustavan muutoksen, kun otat meihin yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai chatin kautta. Laskutustavan muutos ei maksa mitään, ja paperilaskunkin saa meiltä ilman lisämaksua. Valitsitpa sitten sähköpostilaskun tai paperilaskun, et joudu maksamaan minkäänlaista laskutuslisää Credigon asiakkaana.

Milloin saan laskun?

Milloin saan laskun Credigolta? Koska siinä on eräpäivä?

  

Credigon asiakkaana saat laskusi aina kuukauden 14. päivänä, jolloin laskumme automaattisesti muodostuvat. Lasku saapuu sinulle oman valintasi mukaan joko sähköpostitse tai kirjeenä kotiisi. Näet laskusi myös Omat sivut -palvelusta, johon pääset kirjautumaan sivun ylälaidasta.

Credigon laskut erääntyvät kahden viikon kuluttua laskupäivämäärästä, eli aina kuun lopulla – tyypillisesti kuukauden 28. päivänä. Eräpäivällä tarkoitetaan päivää, jolloin lasku pitää viimeistään maksaa. Näin ollen rahojen ei tarvitse olla vielä eräpäivänä Credigon tilillä, vaan se riittää, että lasku on maksettu viimeistään eräpäivänä. Maksujen kirjautumisessa on aina hieman viivettä.

Kirjaudu omille sivuille

Milloin maksusuoritukseni näkyy Credigolla?

  

Kun maksat laskusi, sen kirjautumisessa kestää yleensä muutama pankkipäivä. Pankkipäivät tarkoittavat niitä päiviä, jolloin pankit ovat avoinna. Viive johtuu siitä, että maksun siirtyminen kahden eri pankin ylläpitämän pankkitilin välillä saattaa joskus viedä aikaa.

Kun maksamasi summa näkyy Credigon tilillä, saat meiltä sähköpostitse maksuvahvistuksen. Näin tiedät, että maksusi on tullut perille, eikä sinun tarvitse huolehtia siitä, että rahat eivät olisi saapuneet Credigolle. Mikäli olet maksanut laskusi, mutta vahvistusviestiä ei kuulu muutaman päivän sisällä, kannattaa sinun olla yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.

Uutisia henkilökohtaisesta taloudesta

Ovatko luottotietoni vaarassa, jos maksan laskun myöhässä?

  

Mikäli laskun maksu joskus myöhästyy hieman, ei tilanne vielä vaaranna luottotietojasi. Mikäli unohdat maksaa laskusi eräpäivään mennessä, lähetämme sinulle maksumuistutuksen. Sen myötä sinulta peritään myös viiden euron muistutusmaksu. Sinun kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli et pysty maksamaan laskua ajallaan.

Tällaisessa tilanteessa laskun maksusta voidaan tehdä maksulupaus myöhemmälle ajankohdalle ja saat tietää mahdollisista lisäkustannuksista, joita esimerkiksi maksuhuomautuskulut voivat tuoda.

Luottotietosi eivät kuitenkaan ole automaattisesti vaarassa, jos laskun maksaminen hieman viivästyy. On kuitenkin hyvä muistaa, että kulutusluottojen kohdalla luottoyhtiöillä on oikeus ilmoittaa luottotietorekisteriin, mikäli lasku on ollut maksamatta vähintään 60 päivää erääntymisensä jälkeen, ja tästä voi syntyä maksuhäiriömerkintä.

Laskun voi maksaa vielä eräpäivän jälkeenkin

Voinko maksaa lainani takaisin suunniteltua nopeammin?

  

Mikäli haluat maksaa lainasi takaisin suuremmissa erissä tai kokonaisuudessaan nopeammin kuin alkuperäisessä maksuaikataulussa on sovittu, se onnistuu käyttämällä laskustasi löytyviä maksutietoja. Mikäli teet maksusuorituksen silloin, kun sinulla ei ole avoimia laskuja, maksusi kuittaa velkasi pääomaa. Ylimääräisen maksun tekemisestä huolimatta saat kuitenkin aina normaalin kuukausierän laskun kuukauden 14. päivänä.

Mistä tiedän, kuinka paljon lainaani on vielä lyhentämättä?

  

Jäljellä oleva velkasaldosi näkyy aina uusimmassa laskussasi. Se on laskettu aina viimeisimmälle eräpäivälle. Saat laskusi joko sähköpostilla tai kirjeenä kotiin, minkä lisäksi näet uusimman laskusi aina myös Omat sivut -palveluun kirjautumalla. Voit tarvittaessa ottaa myös yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi tarkistaa velkasi loppusaldon samalle päivälle. Asiointi asiakaspalvelumme kanssa ei tuota sinulle lisäkustannuksia.

Ota yhteyttä

Credigon laskutus pähkinänkuoressa

  

  • Lasku lähetetään sinulle sähköpostitse tai postitse valintasi mukaan.
  • Voit vaihtaa laskutustapaa Omat sivut -palvelussa tai asiakaspalvelumme kautta.
  • Uusi lasku muodostuu kuukauden 14. päivä ja sillä on aina maksuaikaa 14 päivää.
  • Maksun kirjautumisessa kestää tyypillisesti 2–4 pankkipäivää.
  • Laskussa näkyy aina jäljellä oleva velkasaldo ja voit maksaa velkaasi nopeammin pois niin halutessasi.
Credigon laskutus on helppoa

Credigon hinnat on aina ilmoitettu selkeästi

  

Credigon lainojen hinnat on aina ilmoitettu selkeästi, sillä haluamme asiakkaidemme olevan perillä siitä, mihin he sitoutuvat ottaessaan lainaa meiltä. Lainamme korko on aina 19,95 prosenttia, mikä noudattaa syyskuussa 2019 voimaan astunutta kulutusluottojen korkokattoa. 

Lainaesimerkki: Kun haet lainaa 1000 euroa, sinun on mahdollista saada maksuaikaa 2–5 vuotta. Mikäli otat lainan kahden vuoden maksuajalla, on lainasi korko 19,95 prosenttia ja todellinen vuosikorko 29,07 prosenttia. Kuukausittainen maksueräsi on 53,77 euroa sisältäen kuukausittain veloitettavan tilinhoitomaksun (2,90 €). Lainasi kokonaiskustannukset koko lainakauden ajalta ovat 1290,48 euroa. 

Asiakaspalvelumme on aina valmiina auttamaan

Asiakaspalvelumme auttaa ongelmatilanteissa

  

Onko sinulla ongelmia laskujen maksamisen tai jonkin muun lainaasi liittyvän asian kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme, joka ratkaisee kanssasi mielellään ongelmia. Tekemässämme asiakastyytyväisyyskyselyssä 93 prosenttia vastaajista kertoi olevansa tyytyväisiä asiakaspalvelijoidemme palveluasenteeseen sekä palvelun nopeuteen ja 91 prosenttia vastaajista totesi olevansa tyytyväinen asiakaspalvelutilanteissa saamiinsa vastauksiin.

Voit olla meihin helposti yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse sekä chatin kautta. Asiakaspalvelumme auttaa sinua aina maksutta. Olemme avoinna arkisin kello 9–20 ja lauantaisin kello 10–18. Muina aikoina tulleisiin yhteydenottoihin ja lainahakemuksiin vastataan seuraavan aukiolopäivänä.

Käsittelemme hakemustanne.
Odottakaa hetki...